Vi närmar oss arrangemanget av vår A-tävling Kal å Ada som går av stapeln helgen 23-24 september.
Bemanningsschema
I anmälan inför huvudsäsongen fick ni välja tid för funktionärspass och tävlingsledningen har så gott vi kunnat ta hänsyn till dessa val. Nedan finns en länk till bemanningsschemat. Behöver ni byta ett pass med någon annan hänvisar vi till att göra inlägg i klubbens Facebook-grupp "GKK singels medlemssida" (vi kunde tyvärr inte göra sms-utskick som vi skrivit tidigare).
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1oUPjSExpaxwhvKT4BgCwOgZrgApvJjiW/edit#gid=663332984
Vänligen bekräfta era pass till kansli@gkk.se och meddela vilken förälder/anhörig som kommer bemanna. I schemat står åkarens namn på de flesta pass.
Arbetsbeskrivningar
I denna länk hittar man manusanvisning för speaker: https://www.svenskkonstakning.se/tavla/att-arrangera-tavling/arrangera-a---dm-tavling
och här hittar ni arbetsbeskrivningar till vissa "stationer" såsom tidtagning, musikspelare, grindvakt mm. https://www.svenskkonstakning.se/tavla/att-arrangera-tavling/gemensamma-dokument
Ytterligare instruktioner kommer separat till domarvärd, kafé, entré, transport samt fredagspasset.
Vänligen läs igenom relevant arbetsbeskrivning för er position. Ni kommer också att få en snabb genomgång på plats om det krävs.
För er som har förmiddagspass är det viktigt att ni stannar kvar till nästa som ska bemanna eftermiddagen kommer. Och man som har eftermiddagspasset och känner sig osäker på sin uppgift kan ni komma en stund innan och titta hur personen innan gör och hinner visa innan passet är slut.
Som funktionär finns fika att ta av utanför domarrummet i pauserna.
Bakverk
Vi behöver bakverk att sälja till kaféet. Vill vi gärna få in mjuka och kladdiga kakor eftersom vi vet av erfarenhet att det är det som går bäst. Bakverken ska lämnas in till kansliet i Frölundaborg mellan kl. 17-19 på fredagen den 22/9 alternativt att man tar med sig och lämnar in när ert funktionärspass börjar. Märk era kakor med namn så vi vet vem som lämnat och att det avser caféet. Lämnar Ni era bakverk på fat, brickor eller i formar så är vi tacksamma om det är mäkta i botten (maskeringstejp brukar fungera utmärkt) så inget kommer på villovägar. Fat och dyl. hämtas i kaféet efter avslutat tävling. Kolla gärna i kaféet innan ni lämnar ert pass om ni kan ta hem fatet direkt.
Vi vill att ni bidrar med är ca 10-15/bitar per familj och i första hand något av följande alternativ;
- Chokladkladdkaka (medtag även vispgrädde)
- Kärleksmums
- Silviakaka
- Morotskaka
Tack för ert engagemang. Tillsammans gör vi denna tävling till en fin upplevelse för landets A-åkare som är den första för säsongen för många och även den första A-tävlingen för vissa åkare.
Mvh Tävlingsledningen
Therese Krook, Anne Verbeke
OBS! Tiderna är preliminära tills dess att tidsschemat är klart. Detta sker först efter ett par dagar efter att tävlingsanmälningarna stängt och tävlingsgruppen hunnit göra åkarschema. Tiderna kommer ändras i google drive-länken ovan.